Pár slov úvodem


Vítám všechny knihomoly, čtenáře, ale i nečtenáře.

Zároveň prosím, abyste se vyjadřovali vždy slušně, i když se s něčím či někým náhodou neshodnete.

Najdete mě

Co právě čtu

Archiv

Čtenáři

Návštěvníci

Používá technologii služby Blogger.

Stephanie Perkins - Polibek pro Annu

Anotace:
Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…




Polibek pro Annu je jedna z mnoha knížek nakladatelství CooBoo, kterou jsem si pořídila. A jako skoro pravidelně, na doporučení Melindy (pokud jste ještě nenavštívili její blog, děláte velkou chybu, kterou je třeba co nejdříve napravit!)
Knížku uvidíte v New-in za měsíc listopad. Nedokázala jsem vydržet, abych Vás napínala, co vše jsem si pořídila a přitom vydržela toto dílo nepřelouskat, protože jsem se na něj moc těšila.
“For the two of us, home isn't a place. It is a person. And we are finally home.” 
― Stephanie PerkinsAnna and the French Kiss



Romantické příběhy moc nemám ráda. Nejspíš díky mému pocitu, že stvořit takový příběh, který by nebyl hloupý dá dost práce a ve většině případů se to stejně nepovede. A nebo jsem si možná zvykla spíše na vedlejší romantické linky, většinou u dystopií. Polibku pro Annu jsem ale dala šanci a jsem tomu vážně ráda!

Příběh nás seznamuje se sedmnáctiletou Annou. Otec, kterého bere jako člověka, jemuž nerozumí a je s ním tak trochu "na ostří nože", ji pošle na rok studijně do Francie.

Představa, že Vás v sedmnácti letech rodiče pošlou, byť v dobré víře na rok přes oceán do země, jejíž jazykem ani nemluvíte, musí být nutně strašná. Stejně tak Anna má pocit, že ztrácí své zázemí, přátele, potencionálního přítele Topha a v podstatě i svůj život. Nedokáže se z tak skvělé příležitosti radovat, alespoň prozatím.
Hlavní hrdinka je velmi sympatická, rozumná a má mezírku mezi předními zuby, stejně jako já :) můžu říct, že jsem si ji zamilovala.



Navzdory počáteční nejistotě si přeci jen najde přátele a mezi nimi, jak už to v romantických příbězích bývá, krásného a úžasného kluka se stejně skvělým jménem, jako je on sám - Étienna St. Claira. Ten však má přítelkyni Ellie a navíc se líbí Annině nové kamarádce Meredith.
Anna se zmítá v rozporuplných pocitech vůči Étiennovi, který se jí líbí a přitahuje ji. Zároveň si však uvědomuje, že není v pořádku k němu nějaké city vůbec chovat, protože má přeci vztah, někde v Americe na ni nejspíš čeká Toph a navíc ta věc s Meredith. Postupně sama sebe přesvědčuje, že St. Clair je pouze kamarád a snaží se nevnímat jeho pohledy, doteky a narážky.

Čím dále čas plyne, tím méně je však Anna schopná odolávat nekonečnému šarmu, kterému je vystavena a co hůř - ani Étienne se nezdá, že by mu Anna byla ukradená nebo že by ji bral pouze jako kamarádku.

Také Francie už jí nepřijde tak strašná, jako z počátku. Učí se jazyk, ráda chodí do kina, což ji zpočátku drželo "při životě", jelikož by ráda byla budoucí filmová kritička, a na procházky po historických památkách, které se jí zdají úžasné a velkolepé. Začíná zkoumat Paříž a zjišťuje, že jí přijde krásná. Vidí ji v prosto jiném úhlu, téměř cizíma očima.
Dokonce se dostane do bodu, kdy spíše než v Americe by byla zpátky ve škole. Na místě, které dříve nenáviděla.

Jenže jak už to v životě bývá, nic není černobílé a pokud se zdálo, že se vše v dobré obrací, určitá událost Annu dostane do ještě větších depresí, než měla na začátku. Vypadá, že se jí dosavadní život hroutí a protéká jí mezi prsty. Zachrání ji Étienne? A bude vůbec schopná žít tak, jako doposud, když poznala to, co si nikdy nemyslela, že zažije?




Knížka je velmi pohodlně rozdělená na jednotlivé kapitoly. Styl psaní je lehký a čtivý, žádné sáhodlouhé nudné pasáže, proto se dílo louská dobře a vy jste zvědaví, jak celý příběh dopadne, i když samozřejmě tušíte už od začátku :)


Měla jsem pocit, že Polibek pro Annu by mohl být další romantikou, která mi projde rukami, já ji odložím a v klidu na ni zase zapomenu. Teď už si to nemyslím. Byť knížka není v žádném slova smyslu převratná, nepřináší nic nového, je velmi pohodová a mně s ní bylo dobře, jako už dlouho s žádnou ne.


Myslím, že směle můžu tvrdit, že Polibek bude patřit k titulům, ke kterým se budu ráda vracet.



85%
(rozhodně doporučuji!)


A co vy? Četli jste Polibek pro Annu? A pokud ne, zaujala Vás knížka?

4 komentáře:

  1. Polibek pro Annu je moje srdcovka. :) Jedna z mála young adult romancí, která mě vážně dostala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, nečekala jsem, že by se mi romantika mohla až tak moc líbit, ale jsem tomu ráda :)

      Vymazat
  2. Jsem tak ráda, že čteš na moje doporučení, co víc, že se ti ty knížky vážně líbí! :) Annu jsem přečetla téměř na jeden zátah. Měla jsem v té době neskutečně štěstí na contemporary žánr a všechny knížky, které jsem si vybrala (Polibek pro Annu, Hvězdy nám nepřály a Než jsem tě poznala) jsem vždy přečetla během noci a staly se jedněmi z mých nejoblíbenějších příběhů :)
    K Anně se také budu ráda vracet, ať už prostřednictvím tohoto dílu, či Isly, která by co nevidět měla vyjít, jako třetí díl této volně navazující série :)
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se moc těším, na další pokračování, což jsem zjistila dnes, během psaní článku! Určitě si Islu, happily ever after nenechám ujít, jupí :) moc díky za doporučení :)

      Vymazat

Všech komentářů si velmi vážím a na každý odpovídám.