Pár slov úvodem


Vítám všechny knihomoly, čtenáře, ale i nečtenáře.

Zároveň prosím, abyste se vyjadřovali vždy slušně, i když se s něčím či někým náhodou neshodnete.

Najdete mě

Co právě čtu

Archiv

Čtenáři

Návštěvníci

Používá technologii služby Blogger.

Kateřina Petrusová - Pekáč buchet


ONA - Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON - Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem, a že láska hory přenáší.Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.

Tak konečně se mi do rukou dostal Pekáč buchet, od Kateřiny Petrusové, kterou doslova zbožňuje moje kamarádka Melinda.
Rozhodla jsem se, že si ji pořídím do knihovničky dle mnoha velmi kladných recenzí, ale přesvědčila mě až ta Bastery.

Když jsem se ponořila do čtení, zjistila jsem, že nemůžu přestat a tak jsem celou knížku dočetla za jediný den. Ono to zase takové umění není, protože má pouhopouhých 152 stránek, přičemž já jsem zvyklá na díla troj, až čtyřnásobně macatější.


Ale přejděme už k samotné recenzi. Ach, takhle jsem se už dlouho nepobavila! Znáte ty káravé pohledy spolujezdců v MHD po tom, co se rozesmějete zdánlivě jen tak? Já už ano!
Lehká inspirace 50 odstíny šedi po Česku v podání Kateřiny Petrusové funguje zcela výborně a její hlavní hrdinka Klára (mimochodem moje jmenovkyně) bude jistě sympatická nejedné z nás, protože je zde velká pravděpodobnost, že se v jejím příběhu najdeme. Poněkud připomíná Bridget Jones - tak trochu střelená, trapná a hlavně po uši zamilovaná.


Jak jistě víte, nemám ráda klišé a to si prosím zapamatujte! Ale existují knížky, kterým nějaké to klišé ráda odpustím, protože jako celek děj funguje bezvadně a to je přesně případ Pekáče.


Mezi další charaktery patří Kopřiva. To je prosím příjmení. Ale tak moc opakující se, že si ani nepamatuji jeho jméno, to je ale ostuda, že? :) Abych vše vysvětlila, Klára svému milému neřekne jinak.

A Kopřiva? Co k němu říct, Kopřiva je prostě Kopřiva (to znamená, že mi jeho charakter přišel výborný, skvěle se ke Kláře hodil a pěkně se doplňovali). Já mám upřímně slabost pro muže, co jsou sebejistí a uvádí ženu do rozpaků. Asi moc koukám na romantické filmy... :) 

Jednotlivé kapitoly jsou pojmenovány podle Klářiných oblíbených receptů, takže není divu, že jsem celou dobu čtení měla pořádnou chuť na něco dobrého.


Pekáč buchet je knížka, ve které nenaleznete žádné hluboké myšlenky, novou a neokoukanou zápletku, ani výjimečné charaktery, ale přesto se Vám bude číst lehce a budete se jistě i bavit, i když by mělo jít o "pouhý" úsměv. 



Pokud je Vám na srdci lehce i těžce, přečtěte si Pekáč, stojí za to!


85%
(rozhodně doporučuji!)


6 komentářů:

  1. Macatější knížky :D
    Máš pravdu, na jeho jméno jsem si nemohla zaboha vzpomenout :D (Matouš mimochodem asi...:D)
    Super slaďáček na jedno odpoledne a navíc má tak roztomile kýčovitou obálku...:) Vše v jednom! :)
    Pěkně napsáno, Klárko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matouš? Jo! Matěj byl vlastně jeho tatínek, že? :D

      Tak ta obálka navzdory příšerné grafice skoro až milá :)

      Moc děkuji za pochvalu :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, já se nějak nemohu rozhodnout, jestli se do této knihy chci pustit. Ta zápletka jak vystřižená v FSoG mě odradila hned na začátku. A jestli hlavní hrdinku přirovnáváš k Bridget Jones (kterou jsem nedokázala dočíst), tak mám ještě větší obavy z toho, jestli je tato kniha pro mě to pravé ořechové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by se Ti mohla líbit, protože ona si z obou děl dělá tak trochu srandu a paroduje je, i když nesklouzává k trapnosti. Každopádně Ti ji můžu půjčit, problem solved :D

      Vymazat
  3. Prý to má nějak podivný konec... no docela ráda bych si to přečíst, ráno u kafe místo novin :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně? Ten konec se mi tedy moc nelíbil, ale uvidíš sama :) rozhodně stojí za přečtení!

      Vymazat

Všech komentářů si velmi vážím a na každý odpovídám.